Jardineria terapèutica

El passat dimecres 1 de febrer les professsores Natàlia Carceller i Lourdes Albi, amb el seu alumnat de Síntesi de 2n de TAPSD i un grup d’alumnat de Projecte de 2n de TIS van rebre una formació teoricopràctica molt interessant de mans de l’Associació Española d’Horticultura i Jardineria Terapèutica (AEHJT). Es va explicar en què consisteixen aquestes pràctiques, el seu desenvolupament  i els seus beneficis per a les persones usuàries, i especialment per diferents col·lectius de persones amb risc de vulnerabilitat i exclusió, des d’infants, gent jove, gent amb diversitat funcional, amb problemes de salut mental, fins a gent gran i/o en situació de dependència.
Tot seguit es va anar a l’Hort dels 4 Cantons, on, gràcies a Pere Vidal i la resta de persones que gestionen aquest espai, es va implementar la part pràctica de la formació. Es van realitzar diverses dinàmiques en petits grups d’equips interdisciplinars (TAPSD i TIS), on part de l’alumnat feia de persones amb diversitats funcionals (problemes de vista, fent servir diferents ulleres per les diferents afeccions, problemes de mobilitat, etc. ) i altres feien de Terapeutes hortícoles dirigint i acompanyant les persones usuàries, i es van plantar diferents llavors que amb l’arribada de la primavera creixeran i donaran fruit.

Una experiència formativa molt divertida, empàtica, i enriquidora, que serà de gran ajuda i orientació per al futur laboral del nostre alumnat, i per dur a terme els seus Projectes de final de Cicle en aquest àmbit.
Moltes gràcies a totes les persones que ho han fet possible!!