“Fem recerca” a la URV

El passat dimecres, 17 d’octubre, els alumnes de 2n de batxillerat A, que fan les assignatures d’Electrotècnia i/o Tecnologia Industrial van participar en el programa “Fem Recerca” de la URV. Aquesta activitat està adreçada a despertar vocacions, a incentivar l’interès per la recerca, així com les seves múltiples aplicacions.

En aquesta sortida els alumnes van participar en dos tallers. En el taller “Experimenta amb robots” van poder treballar amb robots reals, els van explicar com és l’estructura bàsica d’un robot mòbil i com són els seus programes. Van poder reprogramar un robot educatiu, movent-lo a partir de la informació de sensors.

El taller de “Telecomunicacions, cases intel·ligents i internet de les coses”, s’emmarca dins del nou grau d’Enginyeria de Serveis i Telecomunicacions que ofereix la URV des de fa tres cursos, on els alumnes van poder veure com funciona una instal·lació domòtica en una casa intel·ligent, i també altres aplicacions i tecnologies actuals com són el Bluetooth per la interconnexió de sensors amb telèfons smartphones, per exemple per mesurar la freqüència cardíaca.

Van acompanyar els alumnes les professores S. Rodríguez i C. Ribera.