Estada a un institut suec d’alumnes de batxillerat del Narcís Oller

Un grup d’alumnes del primer de batxillerat d’arts escèniques de l’Institut Narcís Oller va viatjar la setmana passada a la ciutat sueca de Karlskrona, situada a mig camí entre Malmö i Estocolm. Aquesta ciutat compta amb l’Institut Törnströmska, un centre de secundària amb un programa de música pioner i amb un gran reconeixement a Suècia.
Els  alumnes del  Narcís, que cursen Llenguatge i Pràctica Musical, han fet una estada d’una setmana, acompanyats per A. Dexeus i A. Salvany i han pogut gaudir de classes d’instrument i cant i concerts en diferents espais, acompanyats sempre dels alumnes suecs de l’institut que els han acollit a casa.

El moment més emotiu el van viure el passat divendres, quan alumnes suecs i catalans van participar conjuntament en el concert de primavera que se celebra a la ciutat sueca en el gran auditori de l’Escola AF Chapman, on es van interpretar diferents temes corals en llengua sueca, anglesa i catalana.

Els alumnes catalans van rebre classes de piano, bateria, baix, guitarra i cant. I van poder demostrar els seus coneixements en una posada en comú que es va celebrar una de les tardes en què els professors van organitzar una Jam Session a la cantina de l’institut. Tots ells comenten que ha estat la millor experiència de les seves vides, ja que han pogut descobrir com és la vida sueca i com n’és d’important la música en aquest país.

A. Dexeus, cap d’estudis i responsable de l’estada sueca dels seus alumnes ens diu: “Aquest és el segon any que repetim l’experiència. Encara ha estat més fantàstica que el primer, en tots els sentits, i per això confiem donar-li continuïtat durant els propers anys.
Els viatges d’estudi ocupen una part destacada en la programació didàctica del Batxillerat de l’Institut Narcís Oller. Així, aquest curs els alumnes d’Arts Plàstiques han viatjat a Berlín, i també hem de citar les estades a Burgos dels alumnes de Ciències i Humanitats.

Valls, maig 2018