Brillant cartell de Premis Sant Jordi de l’Institut Narcís Oller

Dimecres passat el Teatre Principal s’omplí d’alumnes i familiars de l’institut Narcís Oller. El motiu? Una nova edició del Cartell de Premis, que cada any al voltant de Sant Jordi, serveix per premiar l’excel·lència en els camps de la creació artística en el sentit més ample del terme.

El cartell de premis d’enguany consistia en els tradicionals concursos literaris en català i en castellà, el concurs Cangur de Matemàtiques i, com a gran novetat, els premis als millors grups en diverses categories de la Vilaniuada, l’experiència d’aprenentatge amb Tecnologies digitals que mobilitzà més de 600 alumnes de 6è de Primària i 3r d’ESO de la nostra comarca, que organitzà la Comissió TAC del nostre centre el 20 de febrer de passat.

Per això, i per primer cop, la Gala de lliurament de Premis no fou un acte reservat a alumnes i famílies del centre, sinó que acollí grups d’alumnes d’altres centres premiats en l’exitosa Vilaniuada: escoles Eugeni d’Ors, Baltasar Segú i Eladi Homs. Val a dir que el jurat ho tingué molt difícil, atesa la qualitat i creativitat dels grups participants.

La gala, a més del repartiment de guardons i diplomes, serveix per a visualitzar el progrés dels alumnes del Batxillerat d’Arts escèniques i de l’itinerari teatral d’ESO, que s’encarreguen del guionatge i de les diverses actuacions musicals i teatrals que relliguen els diversos lliuraments.

Enguany, les actuacions musicals tingueren com a protagonistes destacades Irene Colmenero i Mariona Escoda, alumnes del centre i, ara ja, artistes de gran projecció. També va lluir la coral de professors i alumnes. Aquests van fer la seva darrera actuació abans d’emprendre un viatge cultural apassionant: una setmana de classe amb els seus companys d’Arts Escèniques de l’Institut de Kalskrona, a la llunyana i modèlica Suècia. És el tercer any que els nostres alumnes conviuen amb famílies sueques acollidores i participen de l’ambient acadèmic i d’estudi d’un
institut de batxillerat nòrdic.

Per la banda teatral, la reinterpretació de la llegenda de Sant Jordi a l’estil de la Cubana provocà moments molt divertits i fins i tot hilarants.

Els premis han comptat amb el patrocini de l’AMPA, Xipset, Carlin, IEV, JCA cinemes i l’Ajuntament de Valls. Felicitem a la llarga llista d’alumnes guanyadors en les diverses categories. El foment de la creativitat i el gaudi d’un espectacle fruit de l’esforç col·lectiu són pilars fonamentals d’una educació integral de la persona, i amb aquest objectiu l’Institut renova cada any una activitat com el cartell de Premis.