1952-2022: EN FEM 70! Anys vuitanta

Els anys vuitanta i primera meitat dels noranta són els cursos de gran escolarització amb el BUP i el COU. La matrícula a inicis dels vuitanta rondava els 400 alumnes i anà augmentant progressivament fins gairebé arribar als 900 matriculats el curs 1995-96, l’últim abans de la implantació de la LOGSE.

A meitat de la dècada dels vuitanta, els cursos 1984-85 i 1985-86, l’Institut fou centre pilot en l’aplicació de la reforma educativa. L’experimentació, però, no tingué continuïtat i els tres grups del batxillerat experimental s’incorporaren al BUP.

L’edifici de la plaça del Quarter, compartit des dels inicis amb l’Escola del Treball -l’ala dreta per a l’Escola i l’ala esquerra per a l’Institut-,  passà a ser només per al Narcís Oller, ja que l’Escola es traslladà el 1981 i això permeté disposar del doble d’espai.

Alumnes davant de l’edifici de l’Institut en els anys vuitanta. És un dia de les Jornades Culturals que se celebraven a la primavera i que en aquesta dècada substituïren progressivament les festes de Sant Tomàs.

Abril de 1984. Castells al pati de l’Institut dins de les Jornades Culturals.

Una de les aules de l’Institut: és el curs 1985-86.

Juny de 1987: acte acadèmic de comiat de Josepa Cardó, Felisa López, Mn. Josep M. Ferré i Pilar Llorente amb motiu de la seva jubilació. A la taula els acompanyen l’alumne Pere Rodríguez; el representant de l’APA Manel Ortega; Pau Nuet, alcalde de Valls i Octavi Roca, director de l’Institut. Podem veure com a fons de l’escenari de la sala d’actes el mural al·legòric realitzat per Josep M. Tost a finals dels anys cinquanta.

Octubre de 1987. Inauguració de les reformes a la cantina, situada a la planta baixa de l’ala esquerra de l’edifici.

Abril de 1988: grup d’alumnes de 3r de BUP en el seu viatge de fi d’estudis davant de la basílica de Santa Maria la Major de Roma. Entre els professorat acompanyant hi podem veure Eduardo Zato, Armand Carreras i Empar de Bofarull.

Maig de 1988: excursió a Poblet.

Inaguració oficial del curs 1988-89. Conferència a càrrec de l’escriptora vallenca Margarida Aritzeta. Va arribar a ser una tradició en aquests anys aquest acte oficial on es convidaren diverses personalitats relacionades amb la comarca o amb l’Institut per fer la conferència inaugural.