Sortida a Terrassa

Els alumnes de 2n ESO C i D van visitar el dijous 1 de desembre el Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya (mNACTEC) a Terrassa, sortida organitzada pels departaments de Física i Química, i Tecnologia.  Allà van participar en dos tallers: un sobre energia i un altre sobre el procés tèxtil.

terrassa-4      terrassa-6

terrassa-5     terrassa-7

En el taller “Enérgeia” van fer un recorregut per les diferents fonts d’energia com a motors de l’activitat humana i la industrialització: van poder veure importants objectes històrics com la turbina de Fontaine, les màquines de vapor, el funcionament de molins, rodes i turbines. A més van poder experimentar amb màquines simples, i observar demostracions d’electricitat que es realitzen a la Gàbia de Faraday.

En el taller sobre el tèxtil van poder veure el procés de fabricació de teixits de llana en el context original d’una fàbrica de principis del segle XX, visitant la màquina de vapor i la nau de producció de l’antiga fàbrica Aymerich, Amat i Jover. Durant el recorregut van poder veure diferents moments del procés de producció, des de la preparació de la llana per filar, la filatura, el tissatge, els tints i els acabats, i el magatzem; i van poder observar una important col·lecció de maquinària tèxtil, entre elles màquines de filar i de telers en funcionament.

terrassa-1

Van acompanyar els alumnes, els professors: I. Asensi, N. Candel, J. M. Jornet i C. Ribera.

terrassa-3

El proper dimarts 20 de desembre, seran els alumnes de 2n ESO A i B que realitzaran aquesta sortida.