Jornada de mòbils i robòtica

Ahir dimecres 7 de juny a la tarda, alguns alumnes de 1r i 2n d’ESO van participar en la II Jornada #DMRBTKTGN  (Robòtica, Dispositius mòbils i Internet de les coses) a l’Escola Sant Salvador. L’objectiu principal d’aquesta jornada és mostrar els projectes de dispositius mòbils i robòtica educativa desenvolupats a les aules, així com donar l’oportunitat als alumnes que exposin com s’ha desenvolupat el procés de creació.

Els nostres alumnes van presentar tres projectes. El projecte #Personcube, a través d’un cub i amb codis QR i realitat augmentada per conèixer la vida i l’obra d’un personatge, presentat per les alumnes de 2n d’ESO Gemma Martí i Mercè Gaya. En aquest VIDEO ens ho expliquen.

rob 8        rob 1

El projecte “Coneixement de la civilització de l’antic Egipte” a partir de diferents activitats utilitzant les noves tecnologies o dispositius mòbils. Les alumnes Isabela Banquero i Marta Sarrías de 1r ESO van ser les encarregades de presentar-lo, i els alumnes Pol Musté i Laura Pons de 2n d’ESO, van ser qui van dur a terme un taller per explicar-lo i així ensenyar a d’altres alumnes i professors.

I per últim el projecte de robòtica “Fem un robot”, en què els alumnes aprenen a programar un robot, que controlen per aplicacions mòbils o mitjançant sensors, per tal de realitzar diferents activitats o seguir un circuit. Els alumnes Arnau Fàbregas i Abril Queralt de 1r d’ESO el van exposar.

rob 5         rob 2

rob 3         rob 4

La Jornada va finalitzar amb el lliurament de diplomes als centres i alumnes participants a càrrec de Jordi Fortuny, inspector del Departament d’Ensenyament.

Aquestes propostes didàctiques s’han dissenyat en els Seminaris de Cocreació al llarg del curs, i hi han participat les professores del centre, A. Figueras, N. de Pedro, A. Farré i C. Ribera.

rob 6      rob 10