Taller i visita al CIRS

Un grup d’alumnes de l’optativa de tecnologia de 4t d’ESO ha participat en el taller ofert pel Centre d’Investigació en Robòtica Submarina (CIRS) ubicat dins del Parc Científic i Tecnològic de la Universitat de Girona. L’alumnat ha pogut fer una visita guiada per les instal·lacions del centre veient de primera mà els diferents robots submarins en què treballen. D’altra banda també han participat en un taller on han hagut de dissenyar i construir un robot aquàtic senzill propulsat per tres motors.

El taller s’ha portat a terme durant dues sessions (fins al moment). El primer dia van dissenyar i construir l’estructura del robot i el segon van programar el comandament del robot mitjançant l’Arduino.

Enllaç a les fotos del segon dia.

Queda pendent una tercera sessió per comprovar el correcte funcionament del programa i fer els ajustos necessaris en el robot submarí. Per aconseguir-ho hauran de realitzar diferents proves en les piscines del CIRS fins aconseguir la flotabilitat i la conducció adequada.