“Set de dignitat”, primer fruit del 30XATU

Des del passat divendres, 2 de febrer, i fins al 3 de març, es pot visitar l’exposició «Set de dignitat. Històries humanes homologables», a Can Trincheria d’Olot, amb entrada gratuïta. És el primer fruit del projecte 30XaTU.

Es tracta d’una mostra que neix com a treball de l’alumnat de segon curs del Cicle Formatiu de Grau Mitjà d’Atenció a persones en situació de dependència de l’Institut Montsacopa d’Olot, en el marc del projecte #30xATU de museus, drets i educació.

«Set de dignitat. Històries humanes homologables» vol donar visibilitat i conscienciar de la diversitat que ens envolta i de com els drets de certes persones són vulnerats dia rere dia. Per tal de preparar el projecte, l’alumnat va rebre una formació sobre drets humans i cohesió social, una visita museística, i la visita de Creu Roja Garrotxa i el Núria Social, a partir del qual, es va fer una reflexió a classe d’on va sorgir la temàtica al voltant de la qual gira tota la feina: els drets humans, la inclusió i els col·lectius vulnerables.

El resultat són set imatges de set persones, fotografiades per Pep Sau, que pateixen una diversitat fent una activitat que els agrada, en l’entorn laboral, o en la seva quotidianeïtat. L’exposició compta amb un codi QR que permetrà al visitant veure part del treball fet per l’alumnat, des del desenvolupament del projecte fins a l’entrevista, el procés d’aprenentatge, així com el nom de totes les persones i entitats que han col·laborat en el projecte.

“Set de dignitat” recull tota mena de diversitats, des de la física, sensorial, fins a la lingüística i intel·lectual, de persones que viuen i treballen a Olot a entitats com la Creu Roja de la Garrotxa, la Cooperativa La Fageda, l’Escola de Dansa Corart (Eva Durban), Integra Olot, entre d’altres. L’exposició vol ser també una acció de reivindicació dels drets humans d’aquest col·lectiu.