Projecte Rossinyol

El Projecte Rossinyol és un projecte que s’inicia de forma exitosa en països europeus. Quan es decideix importar-lo a terres gironines es fa una prova pilot exitosa a Olot. Enguany hi participaran en tot Girona aproximadament 100 persones, de les quals 10 seran d’Olot.

Estudiants universitaris de Girona es converteixen en mentors d’alumnes de 1r i 2n d’ESO de l’aula d’acollida. Mentor i mentorat adquireixen un compromís ferm des del mes de novembre fins al mes de maig de realitzar unes 20 trobades, aproximadament d’unes 3h setmanals, que generalment es fan en divendres o dissabte. Els mentors procuren facilitar la comunicació en català en un ambient de lleure i distès. Per això disposen d’uns diners de butxaca que els proporciona el mateix projecte. Per tant, les activitats que realitzen de forma conjunta són completament gratuïtes per als mentorats. Aquestes activitats poden ser diverses i escollides lliurement per la parella (esport, cultura, música…).

Aquests curs hi participaran tres alumnes del nostre centre: Franchesca Cortez, Romana Polova i Maria Sigona de 2E.