Mobilitat de grup d’alumnes Erasmus+ Olot-Torun

Aquest curs 2023-2024, 12 alumnes de 4t d’ESO hem pogut formar part d’un programa Erasmus+ amb Toruń, Polònia. Ens vam presentar com a candidats per formar part del projecte 29 alumnes, però només hi havia 12 places pel que es va fer un sorteig per decidir qui en formaria part. L’única condició era poder acollir a algú a casa i ser conscients que quan nosaltres anéssim allà també ens acolliria una família.

En la primera part de l’Erasmus van venir aquí dotze estudiants poloneses el mes de març del dia 17 al 22. Durant aquells dies vam ensenyar-los-hi moltes coses entre elles: l’institut, Olot, Cadaqués, Sant Pere de Rodes, Besalú… L’últim vespre que van estar aquí vam fer un berenar/sopar de comiat, en el qual cada família havia de portar un plat cuinat per compartir.

En la segona part del projecte vam anar nosaltres a Torun, Polònia la setmana del 13 al 19 d’abril. Nosaltres vam estar allà un dia més i aquell dia era precisament un diumenge, aquell dia cadascú va estar amb la família que li havia tocat visitant la ciutat o el que ells decidissin. El dilluns bàsicament van ensenyar-nos l’institut i la ciutat més en concret l’“Old Town”. Els altres dies (de dimarts a dijous) vam veure altres ciutats: Sopot, Gdańsk Bydgoszcz i Varsòvia. De la mateixa manera que nosaltres vam fer un berenar/sopar quan ells van venir, nosaltres també en vam fer un allà i va servir com a comiat final amb totes les poloneses.

Aquests dies ens han servit molt per conèixer un altre país, veure i adaptar-nos a la forma de vida que tenen i aprendre sobre la cultura polonesa. El fet de conviure amb una altra família que només es pots comunicar mitjançant l’anglès va fer que el milloréssim molt i ens veiéssim obligats a buscar maneres per entendre’ns. Ha estat una experiència molt enriquidora en tots els sentits i la repetiríem.

Més informació a la web del projecte…