L’arribada d’un robot humanoide al Montsacopa

El curs passat, professors del cicle de Grau Mitjà d’Atenció a persones en Dependència i del departament de Tecnologia de l’institut van participar amb un projecte consignat juntament amb un Institut de Formació Professional del País Basc, CIFP Don Bosco, en el qual es plantejava el repte de programar un robot humanoide per tal que interactués amb usuaris d’una institució d’atenció a persones. (dugués a terme les sessions de fisioteràpia en un centre geriàtric tutelat pel nostre alumnat.)

Aquest projecte estava a l’empara d’una subvenció del Ministeri d’Educació –Secretaria general de Formació Professional, ajudes destinades a la realització de projectes d’innovació i investigació aplicades i transferència de coneixement en la Formació Professional- que finalment al desembre del 2021 ens van adjudicar.

Els diners rebuts de la subvenció, no aniran destinats únicament a l’adquisició d’un robot humanoide, sinó també per a la instal·lació de plaques solars fotovoltaiques per generar energia verda i estudiar el comportament de la despesa energètica del centre i per a la compra d’una talladora làser d’última generació, amb la qual podrem fer realitat tot allò que ens imaginem!

Per a l’alumnat i el professorat dels cicles formatius del nostre institut la participació en aquest projecte els permetrà rebre una formació tècnica en Atenció Centrada en la Persona. Alhora el robot permetrà treballar en contacte amb usuaris amb necessitats de suport en l’àrea del llenguatge i la comunicació, tant en institucions com en l’àmbit escolar.

Tota la informació s’anirà publicant a la pàgina del projecte