Cangur 2023

El passat dijous 16 de març va tenir lloc el concurs de la prova Cangur, originada a Austràlia, i promoguda posteriorment per l’associació internacional Le Kangourou sans Frontières, que es marca com a objectiu estimular el gust per fer Matemàtiques entre la gent jove a tot el món. La Societat Catalana de Matemàtiques (SCM) és qui organitza l’activitat als territoris de Catalunya, Andorra, la Franja de Ponent, les Balears, el País Valencià i, eventualment, en algun centre de la Catalunya Nord.

Es tracta de resoldre a nivell individual un seguit de problemes imaginatius de dificultat creixent, que no es corresponen amb la tipologia d’activitats que es duen a terme habitualment en la classe ordinària de Matemàtiques. Això permet als i a les participants obtenir una perspectiva molt més àmplia d’aquesta ciència i promoure’n la seva pràctica.

Enguany cal celebrar que un alumne de l’INS Montsacopa ha obtingut una puntuació dins del 5,5 % de les millors d’entre 24.286 participants de primer d’ESO, en Marc Francès Fàbrega, concretament s’ha situat al 5,14 %, 89,75 punts, al lloc 1249 de 24286 alumnes. Els noms i cognoms de l’alumnat que ha obtingut una puntuació dins aquest percentatge figuren llistats dins el web de la prova Cangur https://www.cangur.org/ per haver assolit una posició especialment rellevant.
També cal destacar les posicions assolides per l’alumnat següent de l’Institut: Pere Enric Feixas Alfonso  de 2 ESO, 68,0 punts, al lloc 1478 de 21821 alumnes (6,77 %), Ona de Bolós Losantos de 3 ESO, 75,75 punts, al lloc 1355 de 18479 alumnes (7,33 %, ), Pere Lort Juanola de 4 ESO, 66,25 punts, al lloc 1183 de 14025 alumnes (8,43 %, ) i Sergi Asperó Asperó de 2 ESO, 65,0 punts, al lloc 1881 de 21821 alumnes (8,62 %, ).

Els membres del departament de Matemàtiques felicitem a cadascuna de les persones que han participat en la prova Cangur 2023 i desitgem haver-les ajudat a descobrir nous paisatges d’aquesta meravellosa ciència.