Apadrinar un avi

Lili Cassan, Alba Mena, Neus Prat, Tura Masias, Clàudia Badosa, Laia Quiles, Júlia Muñoz, Cristina Sancho, Marta Güell, Noa Larrull, Laura Shao, Franchesca Córtes, Ramandeep kaur de 4t ESO participaran al llarg del curs del voluntariat “Apadrinar un avi” que, any rere any, ens presenta Càritas Garrotxa.

Aquest voluntariat té com objectiu pal·liar la solitud que pateixen moltes persones grans. El contacte permet que la persona gran se senti implicada en un projecte i, per tant, valorada. I que els joves tinguin respecte envers les persones grans. Uns transmeten optimisme i futur i els altres aporten experiència i saviesa. El contacte intergeneracional entre avis i joves és poc freqüent en la societat actual, i des de Càritas es vol promoure, a través del voluntariat “Apadrinar un avi”, perquè es creu que és de gran importància i necessitat.

Es començarà el voluntariat amb un intercanvi de cartes: cada quinze dies els alumnes faran arribar una carta als avis, que ells contestaran. Si més endavant la situació actual millora els alumnes podran fer l’acompanyament presencial a les residències.