ACCIÓ MOIXINA

El dimarts 31 de maig, els delegats del comitè d’Escola Verda de l’institut, juntament amb els de l’escola La Bòbila i l’institut La Garrotxa, vam participar a Acció Moixina, activitat que forma part del programa Escoles verdes. Es tracta d’intervenir en el corrent d’aigua per tal d’afavorir-ne el flux arrencant el creixen bord (Apium nodiflorum), herba que arrela al fons de rierols, séquies i basses i, alhora, afavorir la recuperació de la biodiversitat d’aquest espai natural.

Els tres centres ens vam trobar al pàrquing de La Moixina. Ens vam dividir en tres grups i cada un anava amb un guia que, primer, ens van fer una ruta per l’indret explicant-nos particularitats sobre els diferents espais naturals del lloc, com l’estany d’en Broc, la font Moixina…

Vam esmorzar a la capella de la Salut i, seguidament, vam començar a treure els creixen bord, mentre els altres grups treien les mateixes herbes en altres zones dels aiguamolls. Tot seguit, vam agafar totes les herbes que havíem tret i les vam posar en contenidors per tal de reciclar-les.

Un cop acabada la feina, vam anar a la piscina municipal per agafar la teisa i tornar a l’institut.

Ens ho vam passar molt bé i, alhora, vam aprendre moltes coses sobre la naturalesa que ens envolta, la flora i fauna que viu i configura el nostre entorn.

Clàudia Badosa (memmbre del comitè ambiental)