Vilactiu!

Dos dels grups de 1r d’ESO ja han finalitzat el projecte Vilactiu! Un projecte multidisciplinar d’Educació Física i Matemàtiques.
El projecte, iniciat aquest curs, pretén conscienciar sobre la importància de la pràctica regular d’activitat física per a la millora de la salut i el benestar, amb implicació en un dels objectius de desenvolupament sostenible, “Salut i benestar (3)”.

Primerament, es dóna a conèixer la problemàtica del sedentarisme i l’ús de pantalles i com afecta a la salut a curt i llarg termini. Segon, es fa un anàlisi de la realitat propera a l’alumnat calculant les hores d’activitat, de descans i de pantalles amb l’objectiu de canviar la visió i les actituds. Tercer, aprofundim en què són les capacitats físiques bàsiques treballades també, des de la matèria d’Educació Física i, es finalitza aquesta primera fase amb l’estudi de la ciutat i la cerca d’espais lliures. Per aquesta activitat hem tingut el suport de l’Antoni Chaves, Cap del Departament de Territori i Ciutat de l’Ajuntament de Viladecans que va orientar a l’alumnat quant a planificació i possibles infraestructures a la ciutat.

Com a producte final, l’alumnat desenvolupa un projecte tecnològic per al disseny i la creació de maquetes d’espais urbans destinats a la pràctica d’activitat física segons els seus interessos i motivacions i per a tota la ciutadania de Viladecans.

Gràcies al projecte Vilactiu! l’alumnat connecta els seus aprenentatges amb la realitat i els problemes que es trobaran a la vida i col·labora en millorar l’entorn proper i a implicar-se en la societat.