Vaga feminista 8 de març

El Sindicat d’Estudiants ha convocat una vaga general estudiantil feminista contra la violència masclista, la LGTBIfòbia i el feixisme en els instituts de secundària per al proper dimarts 8 de març. El Consell de delegats del centre ha comunicat a la direcció que tots els grups a partir de 3r d’ESO han votat afegir-se a la convocatòria.

Us recordem que els alumnes de 1r i 2n d’ESO no poden fer vaga i, per tant, han d’assistir a classe i que CORRESPON A LES FAMÍLIES A PARTIR DE 3R  D’ESO DECIDIR SI AUTORITZEN (O NO) EL SEU FILL O FILLA A NO ASSISTIR A CLASSE AQUEST DIA. En cas afirmatiu, les famílies de l’alumnat de 3r i 4t d’ESO hauran de justificar la falta al seu tutor o tutora abans del dia de vaga (amb aquest full de justificació). Els alumnes de Batxillerat també hauran de portar signada l’autorització en un termini màxim de 48 hores després del dia de la vaga per tal que la falta es consideri justificada.

D’altra banda, l’Assemblea 8-M ha fet una crida a fer vaga general. Aquesta convocatòria només té el suport de la CGT, mentre que la resta de sindicats es limitaran a convocar aturades i concentracions. Pel que fa als centres i serveis educatius, la vaga s’adreça a personal docent, personal d’administració i serveis i personal laboral.

Excepte en el cas específic de les classes impartides pels docents que optin per secundar la convocatòria de vaga, el professorat desenvoluparà les activitats lectives previstes per aquell dia. Tanmateix, aquest dia no es realitzaran proves avaluatives als grups classe que s’han adherit a la convocatòria, per tal de garantir el dret a que el rendiment escolar dels alumnes sigui avaluat amb plena objectivitat (Article 13.1 del Reial decret 732/1995).

Salutacions,