Sortida Batalla de l’Ebre

El passat 26 d’abril l’alumnat de 2n i 1r de batxillerat, que cursen les matèries d’Història d’Espanya i d’Història del Món Contemporani respectivament, van fer la sortida ” Escenaris de la Batalla de l’Ebre”. Aquesta va ser la batalla que va significar l’inici de la derrota definitiva de la II Repúblia

Vam sortir de Viladecans a les 7’30h del matí i ens vam dirigir a l’embarcador de Vinebre per després visitar el poble vell de Corbera i veure les brutals conseqüències de la guerra. Posteriorment  vam visitar el museu de la Fatarella i les trinxeres i búnquers de la mateixa localitat.

Va ser una jornada llarga, però va valdre la pena ja ens va ajudar a entendre millor els fets ocorreguts entre els mesos de juliol i novembre de 1938 i ens vam poder posar a la pell dels soldats que hi van lluitar. Soldats que en bona part tenien la mateixa edat que els nostres alumnes.

Us compartim algunes fotografies de la jornada.