Sortida al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona

El passat dia 14 de febrer els grups de filosofia de 4t ESO vam sortir al CCCB (Centre de Cultura Contemporània de Barcelona) per assistir a una visita guiada a l’exposició IA: INTEL·LIGENCIA ARTIFICIAL.

L’exposició aborda el paper de la intel·ligència artificial en la vida quotidiana, les oportunitats que presenta per a la recerca científica i biomèdica, el paper de la supercomputació com a principal impulsor, la situació legislativa actual, els riscos de desinformació que en planteja l’ús generalitzat o els biaixos racials i de gènere que pot generar.

La visita ens va permetre experimentar amb la IA en primera persona a través de 25 instal·lacions interactives: olorar les flors d’un arbre extingit al segle passat o posar veu a una composició musical creada amb IA.

Els alumnes dels dos grups van participar inicialment en un taller de introducció a la IA, i a continuació vam passar a la visita de les següents sales de la mostra.

Va ser una jornada productiva a l’hora de compartir impressions sobre el tema i establir lligaments entre alumnes dels diferents grups de 4t.