Reactivem el servei de biblioteca del nostre centre!

Tot coincidint amb el Dia Internacional de les Biblioteques, aquest dilluns hem reobert per als nostres alumnes d’ESO i de Batxillerat el servei de biblioteca, espai que actualment es troba en un procés de modernització i d’actualització de la seva funcionalitat. De moment, l’alumnat ja pot utilitzar la biblioteca a l’hora del pati per llegir, estudiar o fer deures, així com per agafar llibres en préstec, però està pensada també per ser l’espai de realització d’activitats de treball per projectes i de foment de la lectura.

Durant aquest primer trimestre, sota la supervisió de la la professora de llengua castellana i literatura Ailén Gallardo, encarregada de la coordinació de la biblioteca, un grup d’alumnes de 4t d’ESO voluntaris i d’altres que hi participen com a part del seu servei comunitari, juntament amb l’ajut d’alguns professors i professores, han començat les tasques de catalogació de llibres i jocs de taula.

Cal destacar que aquest impuls de la biblioteca del centre ha estat possible gràcies a que a finals del curs passat l’Institut Miramar va ser seleccionat com a centre PROA+, un programa de cooperació territorial per a l’orientació, l’avenç i l’enriquiment educatiu que té com a objectiu principal reduir l’absentisme escolar i millorar l’èxit educatiu de tot l’alumnat, especialment del més vulnerable, el qual està finançat pel Ministerio de Educación y Formación Profesional i el Mecanisme de Recuperació Transformació i Resiliència i per la Unió Europea NextGenerationEU.