Participació de l’Institut Miramar a la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat

El passat dia 25 de gener l’Institut Miramar va participar a la Lliga de debats de la Xarxa Vives, a la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona.

La Lliga consisteix en una competició d’oratòria en la que diversos equips d’estudiants de 4t d’ESO, Batxillerat i Formació Professional de diferents centres docents debaten sobre un tema polèmic i d’actualitat. L’objectiu de la Lliga és fomentar les competències transversals dels estudiants mitjançant l’ús de la paraula i crear un espai de formació on s’utilitza el català com a llengua vehicular.

El tema d’aquest any responia a una pregunta complexa de molt actualitat: «La intel·ligència artificial és una amenaça per a la humanitat?».

L’equip del centre estava composat pels següents alumnes de 4t de la ESO: Aaron Dos Santos, Nayara Espartero, Sofia Hernández, Izan Loor i Víctor Guijarro, i el seu coordinador, el professor de filosofia Tomás Caballero. L’equip va participar en tres debats amb un nivell i un compromís destacadíssims.

Felicitats per la seva preparació, emoció i habilitat en el diàleg!

D’entre les activitats incloses en aquesta convocatòria els alumnes van assistir també el passat divendres 19 de gener a una formació en retòrica i comunicació a la Universitat Pompeu Fabra tutoritzada por professionals de lingüística de la Universitat.

Farem tot el possible per repetir el proper curs aquesta vibrant experiència, formadora, d’interacció amb persones i experiències d’altres centres de Catalunya, i de gran enriquiment pels joves.

Quedem a la espera de la nova convocatòria de la Lliga de debats de 2024-2025