Participació de l’alumnat de 4t d’ESO en l’Estudi PISA 2022

Ens posem en contacte amb vosaltres per comunicar-vos que el nostre centre ha estat seleccionat per participar en l’estudi Programa Internacional d’Avaluació de l’Alumnat (PISA) 2022.

Com potser sabeu, PISA és una de les avaluacions internacionals de més renom i prestigi. L’estudi PISA el realitza cada tres anys l’Organització per a la Cooperació i Desenvolupament Econòmic (OCDE). Des de l’any 2000 s’aplica sobre alumnat de 15 anys d’arreu del món, amb l’objectiu d’avaluar els sistemes educatius dels 90 països que hi participen.

L’estudi PISA 2022 s’aplicarà al nostre centre el proper dimecres, 11 de maig de 2022. Durant aquest dia, una mostra del nostre alumnat nascut l’any 2006 haurà de fer una prova de rendiment que dura dues hores (amb preguntes de comprensió lectora, matemàtiques i ciències) i un qüestionari de context durant una hora.

La prova es farà en format digital offline, en ordinadors portàtils que facilitarà l’empresa aplicadora, contractada per l’INEE (Instituto Nacional de Evaluación Educativa), que és qui s’encarrega de la coordinació de PISA per a tot l’Estat espanyol.

Totes les dades recollides en aquest estudi són estrictament confidencials. En els informes publicats no es revela la identitat de cap alumne ni centre que hi participi.

L’alumnat de 4t serà informat demà mateix sobre el format i els continguts de la prova per part de la direcció del centre.

Rebeu una cordial salutació.

Xavier Salamí San Juan