Informació jornades de vaga als centres educatius al març

Us informem que el sindicats USTEC, UGT, CCOO, Aspepc, Intersindical, CGT i USOC han convocat vaga els dies 15, 16, 17, 29 i 30 de març en protesta per les polítiques del Departament d’Educació.

Cal puntualitzar que les seves reivindicacions van molt més enllà del calendari del nou curs escolar, presentat unilateralment pel conseller Gonzàlez-Cambray, sense consultar l’opinió ni del professorat ni de la comunitat educativa en general. També estan en contra dels nous canvis curriculars en els quals els docents no podem participar en condicions, ni pel temps que se’ns dóna per fer-ho, ni pel contingut que desconeixem a data d’avui, i que farà molt difícil que puguem aplicar-los amb garanties.

La reducció de les ràtios estructurals, la sentència del TSJC del 25% en castellà, la falta de docents o les condicions del personal interí en els llocs de treball són altres raons que han empès els sindicats a convocar aquestes jornades de protesta.

Així mateix, consideren que el Departament d’Educació ha ignorat sistemàticament durant els més de 10 anys que portem de retallades les reiterades crides del professorat demanant més personal, tant docent com d’atenció educativa, més temps en els centres per poder organitzar les pròpies activitats docents tornant a l’horari lectiu anterior a les retallades i l’augment de la inversió en educació.

D’altra banda, la Intersindical-CSC, la Coordinadora Obrera Sindical (COS), USTEC  i el Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans (SEPC) han convocat a la vaga a tota la comunitat educativa el proper 23 de març en protesta contra la sentència judicial que obliga a impartir a les escoles catalanes el 25% de les classes en castellà i a favor del model actual d’immersió lingüística.

Finalment, us recordem que, com sempre, el professorat que no faci vaga mantindrà el programa d’activitats lectives previst en les dates assenyalades.

Salutacions cordials,

Xavier Salamí San Juan