Final de l’ Slam Poetry als instituts de Viladecans

Aquest matí l’alumnat de 4t d’ESO del Sales i del Miramar ha participat a la primera final d’Slam Poetry als instituts de Viladecans, que ha tingut lloc al Parc de Can Xic. La Sra. Olga Reyes, regidora de Joventut i d’Igualtat de Gènere i LGBTI+ de l’Ajuntament de Viladecans, ha estat l’encarregada d’inaugurar la final, que ha estat conduïda per la Crisal i el Carles, de l’Associació Cultura Excêntrica de Sant Boi.

Per a qui no estigui familiaritzat amb el gènere, l’Slam Poetry és una competició poètica en què els i les participants o slammers disposen de 3 minuts per a interpretar un text d’autoria pròpia, fent servir només la seva veu i el seu cos, davant d’una audiència que és qui decideix quina actuació és la guanyadora. Està regit per 3 regles: el text ha de ser propi, només es pot fer ús del cos i la veu, i no pot superar els tres minuts.

El guanyador d’aquesta edició ha estat el Jorman (4t ESO B)  i la Judith (4t ESO A) ha aconseguit una meritòria tercera posició, però cal dir que totes les actuacions han estat a un gran nivell i que des del primer moment, ha quedat palès el talent creatiu dels alumnes concursants d’ambdós centres.

La final d’avui ha estat la culminació del projecte Slam(INS), subvencionat per l’Ajuntament de Viladecans, amb la finalitat d’apropar la poesia als adolescents. Aquest taller ha constat de 5 sessions de treball amb cada grup classe de 4t d’ESO, durant les quals s’ha treballat l’escriptura i l’oralitat com a mitjans d’expressió per acabar creant composicions poètiques orals, personals i properes.

Enhorabona a tots els i les participants!