Els alumnes de CTMA fan una sortida al Berguedà i Cardona

Un any més, els alumnes de CTMA (Ciències de la Terra i del Medi Ambient) de 1r i 2n de Batxillerat han fet una sortida de dos dies a la conca del Berguedà i a les mines de sal de Cardona.

Al llarg d’aquests dos dies, han fet pràctiques quantitatives i qualitatives d’una terrassa fluvial al riu Llobregat al seu pas per Puig-reig.

Han estudiat la conca hidrogràfica de Vallcebre a partir de l’estació del riu Vallcebre de l’Institut Jaume Albera de Barcelona (CSIC). També han observat i analitzat les petjades dels titanosaures de la serra d’Ensija i han visitat les mines de carbó de Cercs.

L’estada ha acabat amb la visita a les presa de la Baells i amb un taller i un recorregut per la muntanya de sal de Cardona.

Amb aquesta, és la 5a vegada que es realitza la sortida i el 9è any que sortim amb alumnes de Batxillerat per estudiar i gaudir tant dels parcs naturals com de la geologia de casa nostra.