Debat “Perspectives de la joventut europea: 1918 vs. 2018”

Divendres passat 16 de novembre, amb la voluntat de commemorar el Centenari de l’Armistici que va posar fi a la Primera Guerra Mundial, un grup d’alumnes de primer i segon de batxillerat de l’INS Miramar va participar en una sortida coordinada pels departaments de Llengües estrangeres i Ciències Socials, i organitzada pels Consolats de França i d’Alemanya, a Barcelona. L’acte va comptar amb la presència del Cònsol General del Regne Unit a Barcelona.

La trobada, que va implicar també alumnes de l’Institut Jaume Balmes de Barcelona, del Liceu Francès, Bon Soleil, Bel Air i del Col·legi alemany, va tenir lloc al Campus de la Ciutadella, de la Universitat Pompeu Fabra. L’objectiu era debatre sobre diferents temes relacionats amb la idea d’Europa, del seu present i del seu futur, i mirar de donar resposta a preguntes com ara: És la Unió Europea l’única garantia de pau? És el Brexit el començament de la fi de la Unió Europea? Qui mana realment a la Unió Europea?

El format dels debats va ser similar als que tenen lloc a les Nacions Unides. En una primera fase, sis comissions vam debatre sobre diferents aspectes de l’actualitat europea. Més tard, en el plenari, a l’auditori de la UPF, es va fer l’exposició de les conclusions.

Tot plegat, l’experiència va resultar força interessant.