Convocatòria de vaga dies 9 i 15 d’octubre de 2020

La Confederació General del Treball de Catalunya (CGT) i el Sindicat Professors de Secundària (Aspepc-Sps) han convocat a tot el personal docent i laboral del Departament d’Educació i d’altres administracions públiques catalanes (incloent-hi les llars d’infants de titularitat municipal) a dues jornades de vaga els dies 9 i 15 d’octubre per exigir al Departament que inverteixi en els recursos necessaris per impartir l’educació presencial sense posar en risc la salut de la comunitat educativa.

Atès que desconeixem el percentatge de professorat del centre que té previst secundar la convocatòria de vaga, no sabem si serà possible mantenir una correcta atenció a l’alumnat perquè els serveis mínims decretats es redueixen a un membre de l’equip directiu, i els professors i professores vaguistes no poden ser substituïts pel professorat de guàrdia. Així mateix, tampoc no es pot garantir que la secretaria del centre proporcioni el servei habitual perquè el PAS no forma part dels serveis mínims.

En la mesura que sigui possible, el centre procurarà comunicar per mitjà de la plataforma iEduca les faltes d’assistència de l’alumnat que es produeixin els dos dies de vaga previstos perquè les famílies en tinguin constància.

Els alumnes d’aquelles famílies que optin perquè el seus fills/es es quedin a casa, cal que portin la justificació de la falta degudament signada al seu tutor/a.