Cas positiu covid grup 4t ESO E

Ens adrecem a vosaltres per comunicar-vos que hi ha hagut un cas positiu de coronavirus SARS-CoV-2 al grup de classe de 4t ESO E.

La covid-19 és una malaltia lleu en infants i joves, però és molt important fer les quarantenes per tallar-ne la cadena de transmissió i evitar que la malaltia continuï estenent-se a la comunitat. Això és especialment important per protegir les persones més vulnerables.

L’alumnat immunitzat, com que té la pauta de vacunació completa o ha passat la covid-19 en els darrers 6 mesos, no haurà de fer el període de quarantena. Tot i així, sí que es demana la realització d’una prova per detectar la covid-19 i, en cas de tenir símptomes cal que es posi en contacte amb el corresponent centre d’atenció primària. La recollida de mostres es farà mitjançant un frotis nasal, que és una tècnica molt senzilla, indolora i innòcua que consisteix en posar un bastonet a l’interior de les fosses nasals.

Seguint els nous protocols de gestió de casos als centres educatius del curs 2021-2022, la prova indicada és un test d’antígens que s’ha fer al més aviat possible (el termini màxim és de 4 dies) en una de les farmàcies habilitades participants (https://www.farmaceuticonline.com/test-dantigens-rapid/#alumnatiprofessorat). Per fer-ho, només cal que presenteu la targeta sanitària del vostre fill o filla. Si el resultat fos positiu, seria aleshores un cas confirmat de covid-19 i hauria d’iniciar un període d’aïllament de 10 dies. En cas de no fer-se el test en el termini màxim establert, el vostre fill o filla hauria de fer quarantena.

És important aclarir que els contactes estrets dels contactes no són contactes i, per tant, no han de fer cap mesura especial. És a dir, els germans d’infants o adolescents que estiguin fent quarantena, poden assistir a classe amb normalitat.

D’altra banda, els alumnes no immunitzats no podran venir al centre i hauran de fer quarantena fins al dia 20 de desembre (inclòs).

Us agraïm la vostra col·laboració.

Atentament,

Xavier Salamí San Juan