2n cas positiu covid grup 1r ESO D

Ens adrecem a vosaltres per comunicar-vos que avui hi ha hagut un nou cas positiu de coronavirus SARS-CoV-2 al grup de classe de 1r ESO D.

El alumnes immunitzats (aquells amb la pauta de vacunació completa o que han passat la covid-19 en els darrers 6 mesos), no hauran de fer el període de quarantena. Tot i així, sí que es demana la realització DEMÀ DIJOUS, 23 DE DESEMBRE, d’un test d’antígens ràpid (TAR) per detectar la covid-19. En cas de tenir símptomes, cal que us poseu en contacte amb el vostre centre d’atenció primària.

La recollida de mostres es farà mitjançant un frotis nasal, que és una tècnica molt senzilla, indolora i innòcua que consisteix en posar un bastonet a l’interior de les fosses nasals.

Aquest test d’antígens s’ha fer en una de les farmàcies habilitades participants (https://www.farmaceuticonline.com/test-dantigens-rapid/#alumnatiprofessorat). Per fer-ho, només cal que presenteu la targeta sanitària del vostre fill o filla. Si el resultat fos positiu, seria aleshores un cas confirmat de covid-19 i hauria d’iniciar un període d’aïllament de 10 dies. En cas de no fer-se el test, el vostre fill o filla hauria de fer quarantena.

És important aclarir que els contactes estrets dels contactes no són contactes i, per tant, no han de fer cap mesura especial. És a dir, els germans d’infants o adolescents que estiguin fent quarantena, poden assistir a classe amb normalitat.

En canvi, els alumnes no immunitzats hauran d’allargar la quarantena fins al 30 de desembre (inclòs), però des del CAP ens han indicat que no se’ls farà cap PCR.

Atentament,