Implantació del sistema híbrid d’ensenyament al Batxillerat fins a nou avís

Benvolgudes famílies,

Entre les restriccions vigents a partir del 30 d’octubre de 2020 en l’àmbit de l’educació per contenir la pandèmia de la Covid-19 a Catalunya, se’ns demana als centres educatius amb ensenyaments postobligatoris que adoptem mesures per reduir la presencialitat de l’alumnat en aquests nivells fins al 50%.

En concret, les instruccions rebudes diuen el següent:

Per afavorir la reducció de la mobilitat, la presencialitat dels alumnes al centre ha d’organitzar-se en dies alterns.

Excepcionalment, de forma justificada, i amb l’autorització prèvia dels serveis territorials amb l’acompanyament de la inspecció, es poden sol·licitar altres organitzacions horàries.

En tot cas, cal informar el Consell Escolar de les adaptacions horàries motivades per les instruccions aprovades pel Govern.

Per aquest motiu, demà està convocada la Comissió permanent del Consell Escolar per informar-la de les següents mesures que seran d’aplicació des de dimarts dia 3 de novembre i fins a nou avís.

1. L’assistència dels grups a classe es farà en dies alterns, tot respectant l’horari de sis hores de classe, per reduir al màxim la mobilitat del alumnes, segons l’organització següent:
    • 1r de Batxillerat farà classes presencials els dilluns, dimecres i divendres, i classes telemàtiques els dimarts i dijous de les setmanes senars del calendari; en canvi, les setmanes parells assistiran al centre els dimarts i dijous i faran les classes telemàticament els dilluns, dimecres i divendres.
    • 2n de Batxillerat farà classes presencials els dimarts i dijous, i classes telemàtiques els dilluns, dimecres i divendres de les setmanes senars del calendari; en canvi, les setmanes parells assistiran al centre els dilluns, dimecres i divendres, i faran les classes telemàticament els dimarts i dijous.
  1. Durant les hores d’ensenyament telemàtic, el professorat que imparteix la matèria que toca per horari estarà connectat tota l’estona des de l’aula on estaria fent la classe presencial per realitzar la sessió de classe amb els continguts i activitats que tingui programats.
  2. Per la seva part, l’alumnat haurà de tenir la càmera del seu dispositiu connectada en tot moment i no només en el moment en què el professor o professora passi llista.
  3. Si no s’indica el contrari, els exàmens es faran sempre durant els dies en què l’alumnat assisteix presencialment al centre.
  4. Els exàmens trimestrals es faran segons el calendari d’exàmens que publica la prefectura d’estudis i no segons la franja horària habitual de classe.

Rebeu una cordial salutació,

Xavier Salamí San Juan