Simultaneïtat d’estudis amb pràctica intensiva d’esport

Normativa de les convalidacions d’Esports.

L’alumnat amb dedicació significativa a l’esport avalada pel Consell Català de l’Esport, poden sol·licitar que se’ls reconegui la matèria Educació Física. Per sol·licitar-ho, cal adjuntar el certificat del Consell Català de l’Esport. Per tal de poder obtenir aquest certificat cal figurar en el programa de tecnificació (ARC) de la federació catalana corresponent. El reconeixement de la matèria Educació Física implica que no té qualificació ni computa a l’efecte del càlcul de la mitjana; a les actes cal indicar “Convalidat”.

En casos excepcionals en què l’alumnat no forma part del programa de tecnificació del Consell Català de l’Esport, però les circumstàncies individuals de l’alumne/a i la seva dedicació intensiva a l’esport així ho justifiquen, amb una dedicació horària de 9 hores setmanals o més (de dilluns a divendres) d’activitat física reconeguda per la federació esportiva corresponent, es pot sol·licitar un Pla Individual al centre pel que fa la matèria d’Educació Física. El director o directora del centre aprova aquest reconeixement sempre que es compleixin les condicions esmentades.

DOCUMENTS QUE CAL PRESENTAR A LA SECRETARIA DE L’INSTITUT:
  1. Imprès de sol·licitud de Pla Individualitzat per al reconeixement de l’Educació física (model ESO, model BATXILLERAT).
  2. Certificació expedida Certificat del Consell Català de l’Esport (l’alumnat pot obtenir aquest certificat quan siguin esportistes que figuren en el programa de tecnificació ARC de la federació catalana corresponent), o bé certificat del Club o Federació en el qual hi consti el nombre d’hores setmanals d’entrenament.
  3. Autorització de la família per entrar més tard o marxar abans a casa, en cas de tenir la reducció horària a primeres o últimes hores del matí.
  4. Declaració responsable d’avís en cas de modificar l’horari o abandó de l’activitat per la qual es convalida.
  5. L’alumne/a haurà de continuar assistint a classe fins que se li faci arribar la resolució per part de la direcció del centre.

EL TERMINI DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS DE REDUCCIÓ DE MATÈRIES OPTATIVES S’ACABA EL 31 D’OCTUBRE.