Quatre alumnes de 4t d’ESO viatjaran als EUA per presentar el seu projecte sostenible

La Silham Aghmiri, la Khadija Sadik, la Júlia Boixader i la Coumba Diamanka, un grup de noies de 4t d’ESO de l’assignatura d’emprenedoria del centre, que imparteix l’Alba Grau, formen un dels 17 equips que han estat seleccionats per viatjar aquest estiu als Estats Units per presentar el seu projecte escolar de desenvolupament sostenible a les Nacions Unides.

La iniciativa que ha desenvolupat el grup d’alumnes de Roda de Ter es diu #A LA MEVA PELL. Es tracta d’un projecte escolar que es proposa aprofundir en el coneixement dels efectes del racisme entre iguals dins de l’aula.

La setmana passada l’equip de #LA MEVA PELL, juntament amb un altre equip del centre que no ha passat a la final, #LOF, van presentar el seu projecte al Campus The Challenge, organitzat per EduCaixa a Barcelona. Competien amb d’altres 100 equips provinents d’Espanya i Portugal, dels quals finalment se n’han seleccionat 17. Tots els projectes que han participat en The Challenge by EduCaixa estan emmarcats en els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de les Nacions Unides i posen el focus en qüestions que preocupen els joves com la salut i el benestar, la protecció del planeta, la pau i la prosperitat.

Aquest estiu les guanyadores podran gaudir del premi: un viatge formatiu als Estats Units. L’estada inclou visites a algunes de les universitats més prestigioses de Nova York i Boston, com ara el MIT, Yale i Columbia; i la presentació dels projectes guanyadors a la seu de les Nacions Unides.