VISITA A L’ARXIU COMARCAL DE LA CONCA DE BARBERÀ

Els alumnes de 1r. I 2n. de Cicle Formatiu de Grau Mitjà de Gestió Administrativa acompanyats pels professors Josep Collado i Anna Porta van realitzar el passat 25 d’octubre  una sortida per visitar l’Arxiu Comarcal de Montblanc.

El director de Nova Conca l’Arxiu el Sr. Josep Mª Porta va fer una xerrada on va explicar la història de l’edifici, antic hospital de Santa Magdalena, l’estructura, funcions i funcionament de l’Arxiu.

Després els alumnes van fer una visita a les instal·lacions, on van poder veure una part del patrimoni documental de la comarca produït  per les diverses corporacions, institucions i organismes públics ubicats a la Conca de Barberà, així com diversos fons d’associacions, d’empreses, patrimonials i col·leccions.

L’experiència d’aquesta activitat ha estat molt interessant, tant per conèixer com per comprendre fets i conceptes del currículum acadèmic, percebuts directament de la realitat d’una manera activa.

Com a resultat d’aquesta visita els alumnes han pogut comprovar que a partir d’aquesta tasca arxivística s’han pogut realitzar diferents estudis històrics sobre el nostre passat col·lectiu , relacionats amb el patrimoni documental i cultural de la nostra comarca i del país en general.

L’objectiu d’aquesta sortida és apropar als nostres alumnes a la realitat exterior, i educar en la diversitat i el coneixement; a la vegada volem aprofundir al màxim combinant l’aprenentatge a les aules amb les sortides a l’exterior.

dav