Una exitosa adaptació de Hamlet a càrrec del grup de teatre de l’institut Martí l’Humà

El passat divendres 26 d’octubre el grup de teatre de l’Institut Martí l’Humà va representar una adaptació de Hamlet en el marc de les activitats programades amb motiu de la X Festallibre de Montblanc.

La representació es va fer al Museu Comarcal de la Conca de Barberà i va ser tot un èxit. L’alumnat havia estat assajant l’obra d’ençà que va començar el curs i la veritat és que han fet mans i mànigues perquè pogués estar enllestida amb motiu del X Festallibre, que enguany ha tingut com a tema “El plaer de llegir i escriure”.  De fet, l’elecció de Hamlet ha estat una manera d’homenatjar un dels grans de la literatura universal.

La protagonista de la tragèdia va ser l’Estela Ribé, alumna de 1r de batxillerat, que va fer una interpretació més que lloable. La resta d’actors i actrius van ser: el Jordi Caylà, el Dani Sánchez, la Júlia Moreno, l’Helena Muñoz i l’Anna Li, de 4t d’ESO; la Gina Bell-lloch, la Laia Remolà, la Semahel Riquelme i la Loubna Laghchim, de 2n d’ESO;  el Marc Rodríguez, el Pau Ruiz, la Fàtima Zoulef, la Marta Carol, la Neus Poblet, la Innas Jalal i el Marc Muñoz, de 1r d’ESO.

Cal mencionar el paper que va fer el Marc Rodríguez, que, tot i ser un alumne nou a l’institut i en el grup, va assumir una gran responsabilitat dins l’obra. Així mateix, l’Helena Muñoz, el Jordi Caylà i el Dani Sánchez  van desenvolupar dos papers complexos cadascun.

El tècnic de so va ser  un exalumne que tenim la sort que no s’ha desvinculat del grup, l’Aaron Rivas. I hem de mencionar tres col·laboracions fonamentals per al bon funcionament de la representació. En primer lloc, poder comptar amb l’ajuda de la Torrents Cendra durant els assajos i el dia de l’estrena. En segon lloc, el fet que l’Associació Medieval de Montblanc ens facilités els vestits. I, en tercer lloc, que l’Agustí Solé ens va proporcionar l’attrezzo.

Aquesta obra ha estat una ocasió per a introduir alumnes nous al grup; es tracta de l’alumnat de 1r i 2n d’ESO, que ja ha manifestat la seva voluntat de continuar fent teatre.

A tots ells els felicitem i els encoratgem a seguir gaudir i fer-nos gaudint tant amb les seves actuacions!