80 alumnes de primer d’ESO han anat a veure La Tendresa

Vuitanta alumnes de 1r d’ESO de l’Institut Martí l’Humà han anat d’excursió a Barcelona per assistir a la representació de l’obra La Tendresa al Teatre Poliorama.

La comèdia d’Alfredo Sanzol narra la història d’una reina una mica maga i les seves dues filles, que se’n van a una illa suposadament deserta per no trobar-se amb cap més home a la seva vida. La sorpresa, però, és que en aquesta illa hi viuen de fa temps tres llenyataires que pretenen viure aïllats de les dones.

L’obra de Sanzol va ser guardonada amb el Premio Nacional de Literatura Dramática 2017 i el XII Premio Valle-Inclán de Teatro. L’autor pretén posar sobre l’escenari un teatre clarament inspirat en l’obra de Shakespeare; i clarament ho aconsegueix no només pel que fa al llenguatge sinó també al desenvolupament de la trama.

La representació, coproduïda per les companyies T de Teatre i Dagoll Dagom, ens ha emocionat amb un ritme trepidant, una interpretació excel·lent, una posada en escena enginyosa i una trama plena d’embolics i confusions que ens ha atrapat des del primer moment.

La Tendresa té un tema essencial, que és la impossibilitat de renunciar a enamorar-se, estimar i deixar-se estimar. Paral·lelament, però, es pot parlar d’altres temes com ara els estereotips socials d’home i dona, les relacions pares i fills, l’homosexualitat, les pors o la confiança en els altres.

La sortida ha estat un èxit, tant pel que fa a la participació i la implicació de tothom com a l’acompliment de les expectatives que s’havia fet l’alumnat. Cada any, el Departament de Català organitza una sortida amb teatre amb la finalitat de promoure aquest hàbit tan saludable entre l’alumnat de l’institut.