Intercanvi amb Finlàndia 2023

El 18 d’octubre vam rebre la visita dels amics de l’Institut Korsholm de Vasa (Finlàndia). El passat mes de gener els nostres alumnes van aterrar a Hèlsinki, en direcció a Vasa, on van conèixer el seu institut i van dur a terme diferents activitats: nit de cinema, tast de dolços típics finesos (la xocolata Fazer va ser una de les més valorades!), partit de hoquei sobre gel… A més, van fer turisme per la ciutat i van visitar el pont Replot, van construir ninots de neu i van fer barbacoa per combatre les baixes temperatures. L’últim dia, van cuinar pizza i galetes de gingebre i van acomiadar-se ballant a l’escola. Aquest viatge els va permetre descobrir de ben a prop els aspectes més destacats la cultura de Finlàndia, un país fascinant.

Aquesta setmana hem tingut la sort de rebre’ls al nostre institut. Els nostres amics suomis van tenir l’oportunitat de conèixer Lleida (la Seu Vella o l’Estàtua d’Indíbil i Mandoni), el nostre centre (amb classes incloses!) i el modus uiuendi dels seus companys lleidatans. Han estat pocs dies però molt intensos.

A continuació, us deixem imatges per recordar l’estada del nostre alumant a Finlàndia.

I aquí, fotos de l’alumnat suomi descobrint l’insitut Màrius Torres i Lleida, de la mà d’alumnes de 2n de batxillerat.

Tack så mycket. Ses snart, vänner! 🙂