Associació d’antics alumnes

Qui som

L’Associació d’Antics Alumnes de l’institut Màrius Torres de Lleida es va crear l’any 1999 amb l’objectiu principal de crear vincles entre el “Màrius Torres” i els seus antics alumnes, tenint en compte que aquest institut és l’hereu del primer centre públic d’ensenyament mitjà que hi va haver a la ciutat.

L’Associació també té altres finalitats com són la promoció d’activitats relacionades amb els alumnes actuals; l’oferiment de l’experiència professional i de la col·laboració de l’associació amb l’institut. Ens interessa, també, promoure la relació entre antics companys.

Una Associació oberta a tothom

L’Associació està oberta a totes aquelles persones que hagin estat alumnes del centre. En poden formar part tant els que van començar els estudis a l’edifici de l’Escola del Treball com els que van acabar el batxillerat el curs passat. Cal tenir, però, algunes condicions:

• Han de ser persones que tinguin un bon record dels seus anys d’estudiants.
  • Han de ser persones que vulguin estar relacionades, d’alguna manera, amb l’institut Màrius Torres.
  • Han d’estar interessades a conèixer el funcionament del centre actual i s’han de preocupar, en més o menys grau, per la tasca educativa.
  • Cal que siguin persones prou nostàlgiques per voler retrobar antics companys d’estudis i recordar velles històries.
  • La quota anual és només de 12 euros.

Què fem

Pel que fa a l’organització. L’Associació d’Antics Alumnes celebra, anualment, una assemblea de socis. La junta directiva es reuneix amb certa peridicitat, depenent de les necessitats del centre.

Fins ara, hem participat en les Sessions d’Orientació Professional, que organitza el centre, per als alumnes de 2n de Batxillerat; en la concessió de la medalla “IES Màrius Torres” que distingeix algun exalumne o exprofessor de l’institut, que hagi destacat en el camp professional, cultural o en qualsevol àmbit a què s’hagi dedicat.

Tenim en projecte fomentar les relacions amb l’institut de Foix, centre amb el qual es van fer els primers intercanvis d’estudiants, als anys seixanta. A través de l’Ajuntament de Lleida, ciutat agermanada amb Foix, intentarem reprendre els contactes entre els dos centres.

Com pots contactar amb nosaltres

L’actual president de l’Associació és Pere Jiménez. Si voleu contactar amb nosaltres podeu fer-ho: