Barcelona, una ciutat del món (nova york)

Barcelona, pertany a la comarca del Barcelonès, a la província de Barcelona i capital de Catalunya. Amb lo Barcelonès limiten les seguents comarques: Baix Llobregat, Vallés Oriental i Occidental, i Maresme. La superfície de la comarca del Barcelonès és de 102,15 km2 amb 5,515 milions d’habitants en tota la comarca.

La bandera de Barcelona consta de al costat superior dret i a l’ inferior esquerra 2 banderes de Catalunya i en el costat superior esquerra i el costat inferior dret una creu vermella, la podeu veure en aquesta imatge:

Les patrones de la ciutat de Barcelona són 2 la Mercè i la Santa Euràlia i al honor de aquestes patrones han posat les festes majors al seu nom, es diuen: Santa Euràlia de Barcelona i Festa de la Mercè.

La ciutat de Barcelona consta de 10 districtes que són: Ciutat vella, Eixample, Sants-Montjuic, Les Corts, Sarria Sant Gervasi, Gracia, Horts Guarnaido, Nou Barris, Sant Andreu i Sant Martí. I el districte on estan els edificis més importans que són: La generalitat de Catalunya, L’ajuntament de Barcelona i El parlament de catalunya és al districte Ciutat Vella.

L’alcaldesa és Ada Colau i governa juntament amb Jaume Collboni.

El museu més important de Barcelona és El museu Dalí que està situat a Figueres, i ara enumeraré dos monuments emblematics de les seguents categories: Dos edificis religiosos: Santa Maria del Mar construïda pel poble i la Sagrada Família, dissenyada per l’arquitecte Antoni Gaudí. La Pedrera i el Parc Guell són edificis modernistes disenyats per Antoni Gaudí, també els museus més importants de Barna són el Caixa Forum i lo museu modernista de Barcelona. Els estadis d’esports més importants de Barna són el Camp Nou i el Palau Blaugrana els dos del F.C.barcelona , també tenen a Barna el Tibidabo i el Parc Guell dos espais lucids per passar lo dia, acompanyats d’aixo tambe tenim lo Parc de la Ciutadella un espai verd de Barna.

A Barcelona es van celebrar les Olimpíades del 1992.