Jornada VIU CONVIU

El divendres 24 de març va ser un dia molt especial a l’Ins Maremar. Es reprenia una jornada que la pandèmia s’havia emportat, la Jornada Viu Conviu. Aquell dia es va poder practicar la inclusió amb tot el que comporta aquest terme. Anys després, el Maremar tornava a ser mostra d’inclusió i diversitat.

A la jornada hi va participar l’alumnat de primària de les escoles Marinada i Ocata, l’alumnat de suport intensiu de l’Ins Thalassa de Montgat, l’alumnat del CEE Josep Sol de Santa Coloma de Gramenet i l’alumnat de l’ESO i CCFF del nostre centre. Va ser un dia on es van compartir espais, tallers, somriures i balls i, sobretot, es va compartir un dia dedicat a viure i conviure amb tothom amb respecte i igualtat.

Es va comptar amb la participació de les associacions DISMA, TEAMAR, WILDSOULS, VERSEMBRANT, BRAVAS ULTIMATE BARCELONA, ECOM i COUNTRY, que ens van portar a l’institut les diferents activitats per tractar la diversitat funcional de totes les persones. Es van oferir tallers de circuits amb cadira de rodes, per persones amb deficiència visual, de Boccia, de ball, de country, de graffiti, un mural per recordar la jornada, de bàsquet 3×3, d’expressió corporal, de gossos de teràpia…

La jornada es va tancar amb un tastet dels tallers de ball que es van fer i una petita batucada a càrrec de l’alumnat de 1r ESO; haver creat un espai on tot l’alumnat participant es va enriquir amb la resta va deixar un regust ben dolç. Una jornada per viure i repetir però, sobretot, per practicar una convivència tan necessària avui en dia.