Els petits canvis són poderosos!!!

Avui divendres 10 de juny,  com a cloenda del projecte sobre els residus en el que hem treballat l’alumnat de 4t d’ESO, hem rebut la visita de Pep Parés, conegut també com el fantàstic Capità Enciam, al qual agraïm moltíssim la seva aparició!!

En Pep ens ha parlat de la seva trajectòria com a persona compromesa des de sempre amb el medi ambient: impulsor del campionat Pirena,  intèrpret del personatge Capità Enciam per al programa de divulgació ambiental  de TV3, o també, com a membre i president de l’ONG Amnistia Internacional de Catalunya, vinculat amb els drets humans. Des de la seva experiència al llarg dels anys, en Pep, ens ha expressat la importància de ser respectuosos amb el nostre entorn per ser-ho alhora amb el planeta.

Des de fa unes setmanes a les matèries de Biologia, Llatí i Visual i Plàstica, ens hem bolcat en un projecte interdisciplinari que té com a objectiu la conscienciació del problema dels residus en el nostre entorn proper. A cadascuna d’aquestes àrees, l’alumnat de 4t d’ESO hem treballat els continguts propis, ja siguin des de la vessant científica (ecologia), la lingüística (expressions amb llatí) o l’expressió visual (cartellisme, fotografia, vídeo), alhora que hem pogut conscienciar-nos sobre la problemàtica dels residus mal gestionats.

Igualment, hem explicat aquest projecte a la resta de grups del centre, des de 1r d’ESO fins a l’alumnat de batxillerat per tal que tothom conegui i entengui l’acció que hem dut a terme.

Avui divendres, amb l’ajuda del Capità Enciam, hem dut a terme la recollida de tot la brossa, classificant-la per tal que es pugui reciclar i gestionar correctament.

Podem concloure dient,  que l’experiència ha estat realment positiva perquè hi ha participat tot l’alumnat de 4t, també perquè ha estat molt visible per la resta del centre i hem aconseguit fer una acció que la millora clarament el nostre entorn.

Moltes gràcies a tots per haver-hi col·laborat i haver-ho fet possible!!!

Una mostra dels cartells: