Al Maremar diem adeu als embolcalls d’un sol ús!

Des de fa temps a l’Institut Maremar lluitem per resoldre el problema dels residus a la zona del pati i de l’entorn del centre. Els embolcalls, sobretot els de plàstic i paper d’alumini llençats a terra són un greu problema pel medi que no podem ignorar.

Com Escola Verda, hem engegat un projecte de millora per a la reducció d’aquests residus. Implica tota la comunitat educativa, tots els nivells i etapes: ESO, Batxillerat i Cicles formatius.
La campanya pretén incentivar l’embolcall de residu zero per aconseguir l’eliminació total d’embolcalls que generen tants problemes dins i fora del centre, ja sigui de gestió, recollida i reciclatge, com de contaminació i degradació del medi.
Per assolir amb èxit l’objectiu, tot l’alumnat i professorat de l’institut Maremar disposa ja d’un embolcall reutilitzable, tipus boc’n roll, repartit gratuïtament. És injustificat, doncs, utilitzar paper d’alumini o plàstic per embolcallar els esmorzars o berenars. Recordem també, que es poden usar altres formes d’embolcalls, com ara bosses de roba o carmanyoles, mai, aquells embolcalls que siguin d’un sol ús.
Al llarg del curs tenim previstes diferents intervencions. Per començar, s’ha passat informació des de les tutories, hem dissenyat cartells per fer-ne difusió i s’ha dut a terme una auditoria a tots els grups classe sobre el tipus d’embolcalls usats als esmorzars o berenars. Els encarregats de fer possible aquesta actuació han estat els Delegats i Delegades Verds de cada classe. Amb la seva implicació hem aconseguit tenir dades de cada grup i encetar la campanya de forma més objectiva. Gràcies a tots vosaltres pel convenciment i la implicació.
Som conscients que l’objectiu és ambiciós. Esperem obtenir resultats visibles de millora ben aviat i apropar-nos a la fita del residu zero!