Visita Parlament Catalunya ’23

Dilluns i dimarts, 23 i 24 d’octubre, l’alumnat de 4t d’ESO va tenir l’oportunitat de visitar el Parlament de Catalunya, on va poder realitzar el taller ‘Soc diputat/soc diputada’.

Aquesta activitat, organitzada des del Departament de Català, tenia com a objectiu que l’alumnat conegui les institucions catalanes, que formen part de la nostra cultura. Així mateix, es pretenia que l’alumnat realitzés una activitat d’expressió oral que fos lúdica i pedagògica al mateix temps.

En aquest taller, l’alumnat es va posar en la pell dels diputats i diputades catalans. A classe, van preparar un programa electoral en diferents grups parlamentaris, programa que un portaveu de cada grup va presentar al parlament.

Un cop presentat el programa, la resta de diputats i diputades podien fer preguntes per saber com es durien a terme les diferents mesures. Tot seguit, els grups parlamentaris havien de posar-se d’acord per crear govern.

Finalment, escollien Presidència del Parlament, ajudants, Presidència de la Generalitat i les diferents Conselleries.

Així doncs, l’activitat tenia una utilitat també com a cohesió de grup i com a treball col·laboratiu.

Si voleu veure un recull d’imatges de com va ser aquesta activitat, feu click al següent enllaç.