Visita a Catalunya Ràdio – 2n d’ESO E i 2n ESO A

El alumnes de 2n d’ESO A i E el dilluns 16 d’octubre de 2023 visitaren Catalunya Ràdio.

Catalunya Ràdio els oferí la possibilitat de conèixer les seves instal·lacions per descobrir com es fa la ràdio en català, perquè arribi cada dia a milers d’oients.

Un grup assistí a una secció del programa El matí de Catalunya Ràdio, i l’altre, a l’emissió de l’espai Els experts. A continuació, visitaren les instal·lacions de la cadena i tingueren la possibilitat de fer de locutors radiofònics, gravant un butlletí de notícies.

Tot allò après ho podran aplicar en un projecte d’expressió escrita i comunicació oral sobre la ràdio en què hauran de gravar un programa radiofònic en grup.

A continuació, podeu llegir els comentaris d’alguns alumnes sobre la sortida:

“La sortida a les instal·lacions de Catalunya Ràdio ha sigut una experiència que he gaudit molt, i, tinc la certesa que els meus companys de classe coincideixen amb mi quan faig aquesta valoració. L’excursió va ser entretinguda, el trajecte es va fer amè amb la companyia dels meus companys i professors, la visita va ser molt interessant i ben planificada, tant quan ens van mostrar les instal·lacions com quan vam sentir el programa de ràdio en directe. He d’afegir, segons la meva experiència personal, que em va agradar força sortir en el programa Els Experts parlant d’un grup de música. Definitivament, va ser el millor començament per a aquest projecte.” J.C.S.

“Ha estat molt bé, la veritat jo no pensava que els que treballaven a la ràdio s’ho passessiin tan bé. A més les seves instal·lacions estan genials, també em va agradar molt la prova que vam fer com a presentadors, invitats… Aquesta activitat m’ha agradat molt, ha estat guapíssima!” L.C.P.

“A mi em va agradar molt i va ser interessant, ja que vam veure tot el funcionament de Catalunya Ràdio.” M.C.M.

“Ha sigut una excursió molt interessant. M’ha agradat molt escoltar els locutors de ràdio i visitar les instal·lacions del centre. Després ha sigut molt graciós fer com si fos un locutor!” A.T.E.

“Em va agradar molt la sortida, la visita de les instal·lacions, la gravació en directe que vam veure, però el que sobretot m’ha agradat més és la simulació que representa com si fóssim locutors parlant a la ràdio. La meva opinió personal és que va estar bastant bé i encara que arribar en transport públic va ser difícil, em va agradar molt.” M.D.V.

“Opino que la sortida a Catalunya Ràdio va ser una escapada on vam poder aprendre diverses coses, des de les diferents instal·lacions fins al material d’un estudi.” L.E.C.

“Va estar molt interessant la sortida, a mi em va agradar molt sobretot la part de gravar el nostre podcast. Va estar molt interessant també la part que vèiem els de la ràdio com treballaven.” L.G.G.

“Va ser una sortida divertida, interessant i diferent. El que més em va agradar va ser quan vam fer nosaltres una prova com si fóssim locutors on parlàvem de notícies de tot tipus  que havien passat al llarg de les últimes setmanes. També em va agradar molt escoltar a tres locutors que estaven en directe entrevistant una cantant. En algun moment ens van fer participar a nosaltres en algunes preguntes. Vam aprendre moltes coses del funcionament de la ràdio i tornaria a repetir l’experiència.” A.J.G.

“Aquesta sortida m’ha agradat molt. Des de petita escolto Catalunya Ràdio i sempre volia saber com es gravava i gràcies a aquesta sortida he pogut complir un somni. Sí que és veritat que se m’ha quedat curta, però igualment m’ho he passat molt bé.” A.L.B.

“Primer ens vam separar en dos grups i el meu grup primer va anar a fer una visita per tota la instal·lació i després vam gravar un podcast sobre les notícies del dia. Quan vam acabar la visita, vam entrar en una sala on es feien programes de ràdio i nosaltres vam assistir a un en directe. Al final ens van deixar una mitja hora lliure en un parc. En conclusió, la meva opinió sobre la excursió que vam fer l’altre dia és que em va agrada molt i vam aprendre moltes coses sobre la ràdio i m’encantaria tornar un altre cop.” L.M.G.

“Mi opinión es que me gustó mucho la salida porque me pareció muy informativa y entretenida.

Mi parte favorita ha sido cuando pudimos ver detrás de las cámaras de la radio y verla en vivo. Otra de las cosas que me gustó fue hacer nuestro propio podcast entre todos porque fue muy divertido.” C.S.C.