Taller booktrailers 4t d’ESO – 1a sessió

El 19 d’octubre l’alumnat de 4t d’ESO va poder gaudir de la 1a sessió del taller de booktrailers, impartida pel Carles Alcoy. El formador els va explicar què s’ha de tenir en compte a l’hora de realitzar un vídeo per promocionar un llibre. El booktrailer és semblant al tràiler cinematogràfic, de pel·lícules o sèries de televisió, però en el cas del booktrailer cal tenir en compte els aspectes més atractius d’un llibre per captar l’atenció dels futurs lectors.

Va ser un taller dinàmic, divertit i ple de creativitat. El dinamitzador va aconseguir animar el nostre alumnat a crear els seus booktrailers.

La creació d’un booktrailer en grups fa que l’alumnat llegeixi i dinamitza la lectura però, alhora, serveix per a desenvolupar competències i habilitats.

El projecte de la creació de booktrailers en grups significa:

• Més comprensió lectora
  • Més treball en equip (coordinat)
  • Un creixement de les habilitats digitals
  • Més creativitat
  • Més interacció entre els diferents cursos
  • Més integració entre els alumnes a l’aula
  • Més treball autònom i més curiositat
  • Maduresa comunicativa
  • Treball amb un calendari pactat
  • Avaluació compartida

En resum, permet que les noies i els nois expressin lliurement la seva opinió, tottenint un llibre com a punt de partida. Que ho facin de manera autònoma, independent i responsable. Que el format sigui una pel·lícula de vint segons a tres minuts, amb caràcter publicitari. Que ho avaluïn comunitàriament. Que la feina tingui un reconeixement públic i una certa remuneració (simbòlica però valuable).

La propera sessió del taller de booktrailer tindrà lloc el 20 de novembre.

A continuació podeu llegir els comentaris d’alguns alumnes que van assistir al taller:

“Me pareció muy interesante cómo estaba enfocada la charla. Ya que sin estar explicando todo el rato pura teoría, con los ejemplos e intervenciones que hacía entendías a la perfección el objetivo del proyecto. Además, se hizo muy entretenido.” M. C. M.

“Me ha parecido un taller muy interesante y divertido ya que es diferente a todos los talleres y trabajos que solemos hacer, tengo ganas de comenzar la segunda sesión.” A. B. M.

“Me parece un taller bastante dinámico e interesante, es fácil prestar atención ya que no está siempre hablando sino que explica los conceptos mediante bromas, vídeos y ejemplos.” S. L. R.

“Este taller me ha gustado mucho ya que era dinámico y me ha parecido entretenido e interesante.” E. S. B.

“Esta primera sesión del taller me ha parecido muy interesante y ha superado mis expectativas. Además me ha gustado mucho la manera en la cual se ha expresado y nos ha explicado lo que es un booktrailer la persona que nos ha hecho esta primera sesión, así que espero con ganas hacer pronto la segunda sesión.” G. T.

“Ha sido muy divertido. El encargado del taller sabía cómo captar la atención de toda la clase y hemos estado muy atentos. Los ejemplos que ponía eran interactivos e interesantes. La verdad es que ya tengo ganas de saber qué haremos en la segunda sesión.” L. M. D.

“Mi opinión es positiva, fue un taller interesante y divertido en el cual aprendí diversas cosas, las cuales, gracias a la interactiva forma de explicar y exponer el taller, se me quedaron en la cabeza.” E. V. O.

“Me ha parecido muy bien. La mezcla de enseñanza, educación y humor están muy bien ajustadas.” K. M. P.