Escape Room “La casa de Bernarda Alba” (4t d’ESO)

El divendres 17 de desembre i el dimecres 12 de gener els diferents grups de 4t d’ESO van gaudir de l’escape room de La casa de Bernarda Alba. La famosa tragèdia de Federico García Lorca va ser llegida i treballada prèviament per la classe.

L’alumnat s’ho va passar molt bé, va participar positivament en l’activitat i va aprofundir en el coneixement de La casa de Bernarda Alba. A aquest enllaç trobaràs l’àlbum amb una selecció de fotografies d’aquesta escape room.

L’escape room és una activitat que motiva els alumnes a fer una lectura atenta de l’obra, que promou el treball en equip i la competició sana entre grups i que afavoreix la retenció a llarg termini dels coneixements adquirits sobre la peça teatral. La gamificació és un bon recurs per interessar a l’alumnat per la literatura i per afavorir la interiorització i l’assimilació de conceptes.

DESCRIPCIÓ

Ningú no pot sortir de la casa de Bernarda Alba: així ho va decretar la matriarca després de la mort del seu segon marit imposant a les seves cinc filles un rigorós dol de vuit anys. Però algú més ha quedat tancat a la casa per error … Un lladre que ha entrat aprofitant el descuit d’una de les criades: un lladre que s’ha amagat al pati, emparat per la foscor de la nit, i que ara no sap com sortir sense ser descobert. I si l’ única fugida possible passés per la resolució d’uns enigmes relacionats amb els secrets de la família? I si faltessin tan sols 60 minuts per a la sortida del sol?

Una escape room pensada perquè els alumnes visquin en primera persona les vivències de La casa de Bernarda Alba, perquè aprofundeixin en la seva lectura i se sentin motivats a conèixer fins a l’últim detall. Una activitat centrada en els secrets de cadascun dels membres de la casa. Aconseguiran les germanes alliberar-se dels designis de la seva mare? Aconseguiran els alumnes fugir abans que el cant del gall deixi al descobert el seu amagatall?