El Club dels Experts, 4t ESO a Ràdio Castelldefels

El dimarts 28 de març a les 11 h sis alumnes de 4t d’ESO es van oferir voluntaris per participar al programa El Club dels Experts de Ràdio Castelldefels. El Club dels Experts és un programa sobre llibres i literatura on sovint participen lectors joves. L’equip de la ràdio es va traslladar a l’institut per fer la gravació. L’alumnat que va participar-hi van ser la Leire Mas, la Valeria Muñoz, la Nerea Guerra, la Ruth Moran, la Sophie Sanahuja i el Marc Melero.

El Club del Experts  és un programa de literatura conduït per la Mixa, on hi participen lectors joves que parlen sobre les seves lectures i descobertes literàries.

A la primera secció hi van participar la Leire Mas, la Valeria Muñoz i la Nerea Guerra. Van explicar algunes de les anècdotes divertides que els havien passat mentre llegien. També, comentaren quines eren les seves manies lectures, per exemple, buscar la música que s’esmenta a les novel·les o no suportar que la gent doblegui el llom dels llibres o els subratlli. Després cadascuna parlà d’un clàssic, podia dir la veritat o el contrari del que li havia semblat, i la resta havien d’endevinar si mentien o deien la veritat.

A la segona secció hi va parlar la Ruth Moran, la Sophie Sanahuja i el Marc Melero. Van recomanar el seu llibre preferit. El programa finalitzà amb L’hora del FANFIC: havien d’agafar uns paperets amb noms de personatges literaris de llibres diferents i jugaren a imaginar què hauria passat si s’haguessin conegut.

Els nostres joves locutors es van expressar amb eloqüència i van gaudir una estona compartint el seu gust per la lectura.

Aquí teniu l’opinió d’un dels participants sobre aquesta experiència radiofònica:

“Per mi l’experiència va ser molt bona, m’ho vaig passar molt bé. No hi ha moltes oportunitats d’anar a la ràdio, i menys per poder parlar d’una cosa que t’agrada. Parlar tan còmodament com si tothom ens coneguéssim com amics fa que l’experiència sigui molt més agradable. Sincerament, recomano participar en el programa si tens l’oportunitat de fer-ho.” Marc Melero, 4t ESO A

A continuació teniu els enllaços als dos programes: