Els i les navegants que participen en la MiniTransat només reben la informació meteorològica a través de la ràdio. Per això és molt important saber interpretar el cel, els canvis de pressió, la velocitat i la direcció del vent. Un dels reptes proposats pel projecte “22 dies en 22 peus” ha estat la construcció d’un anemòmetre casolà per poder mesurar la velocitat i la direcció del vent.
A continuació teniu algunes fotos del procés de construcció dels 5 anemòmetres que hem fet a classe seguint les instruccions del model proposat, també veure-ho la fotografia d’un altre model creat per l’Izan.
Ara només ens queda que deixi de ploure i poder sortir al pati a provar-lo.
Per calcular la velocitat del vent seguirem el següent procés:
- Pintarem de color una de les cassoletes per poder comptar visualment les voltes que fa en un determinat temps mesurat, a major nombre de voltes major velocitat del vent.
- Calcularem el radi de cada volta per poder tenir les revolucions per minut i després ho passarem a nusos.
Ja us ho explicarem tornat de festes!

