Treballs de Síntesi a 1r, 2n i 3r d’ESO

La setmana del 4 al 8 d’abril ha estat dedicada als Treballs de Síntesi de 1r, 2n i 3r d’ESO. Al llarg de cinc dies, l’alumnat ha tingut temps per visitar llocs d’interès, fer recerca i preparar el treball final.

Aquest és el resum de les activitats portades a terme:

1r d’ESO: “Requesens i l’aigua”

Es tractava de conèixer el castell de Requesens i alguns altres indrets de la muntanya, tot fent atenció a la gestió de l’aigua que se n’ha fet al llarg de la història. Al llarg de la setmana, l’alumnat va visionar un documental sobre la zona, va visitar el Centre d’Interpretació de l’Albera, situat a Can Laporta, i va fer una sortida de tot un dia a Requesens a peu des de Cantallops amb el guiatge d’en Ferran del Campo, especialista en la matèria. El treball final consistia a elaborar un producte de promoció turística que podia tenir un dels quatre formats següents: un programa radiofònic, un vídeo, un tríptic o una exposició fotogràfica. L’últim dia, calia presentar el treball a davat d’un tribunal format per dos professors.

2n d’ESO: “Coneguem les Salines”

Es tractava de conèixer la zona de les Salines des de diferents centres d’interès, com ara la ramaderia o l’apicultura. Al llarg de la setmana l’alumnat va visionar el vídeo del programa “El Foraster” sobre Maçanet de cabrenys, va cercar informació dels del centre i va fer una excursió amb pernoctació a Maçanet de Cabrenys en què va caminar de la Vajol fins Maçanet de Cabrenys amb aturades al coll de Lli, el castell de Cabrera i el santuari de les Salines. Alguns alumnes de 4t d’ESO del centre que viuen a Maçanet es van oferir a preparar una gimcana de coneixement del poble. El treball final consistia a elaborar un vídeo sobre l’experiència al llarg de la setmana i basat en el centre d’interès escollit.

3r d’ESO: “La cretivitat”

Es tractava de fer activitats al llarg de tota la setmana que treballessin la part més creativa de l’alumnat. Va haver-hi tallers sobre els sentits, escriptura xinesa, escriptura automàtica, introducció a la recreació de quadres, etc., un scape room sobre Frida Khalo i una visita al Museu Dalí. El treball final era el lliurament d’una llibreta artística elaborada per cada alumne i la presentació d’un vídeo amb l’explicació sobre la recreació d’un quadre per part de cada grup d’alumnes.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>