Dia Internacional de Commemoració en Memòria de les Víctimes de l’Holocaust

L’alumnat de 1r de Batxillerat, juntament amb alumnes d’altres centres de la comarca, va assistir el passat 24 de gener a la xerrada de la Nora Gaón, celebrada a la sala de la Societat de la Jonquera, dins el marc del Dia Internacional de Commemoració en Memòria de les Víctimes de l’Holocaust. L’acte el van organitzar el Memorial Democràtic i el Grup de Treball d’Exili, Deportació i Holocaust, que aplega prop de vint professors d’Història dels centres públics d’Educació Secundària de l’Alt Empordà.

La Nora Gaón ha treballat dues dècades al Museu BeitLohamei HaGuetaot (La Casa dels Combatents dels Guetos), ubicat a Galilea Occidental (Israel), organitzant i dirigint seminaris i produint materials educatius en castellà sobre l’Holocaust. Ha pàrticipat en conferències relacionades amb el tema de l’Holocaust em fòrums nacionals i internacionals.