Canvis en les PAU 2020 i nou calendari de matriculació

El Departament d’Educació ha anunciat els canvis en l’estructura dels exàmens d’accés a la universitat del proper juliol, canvis deguts a la pandèmia i l’estat de confinament que vivim aquests mesos. Podeu llegir el comunicat sencer en aquest enllaç, i com afecta a cada assignatura en concret en aquest altre, però us en resumim les principals idees a continuació:

1. S’ha intentat que els canvis no afectin a l’estructura i format de les proves.
  2. No es podia reduir el temari avaluable, per què degut a l’autonomia de centres no tots els estudiants haurien fet la mateixa part de temari.
  3. No era convenient canviar la duració de cada prova.
  4. No es podia fer una adaptació universal i homogènia, atès que cada assignatura té una tipologia de preguntes i d’examen diferents.

Tenint en compte tot això, s’ha decidit fer dos blocs: assignatures amb opcionalitat sobre el conjunt de l’examen i assignatures amb opcionalitat dobre una part de l’examen. Us recomanem que consulteu com afecta i com serà la prova a cada assignatura de que estigueu matriculats en l’annex oficial.

A més a més, la matriculació també en surt afectada. El període de matriculació serà el mateix per a tot l’alumnat, independentment de que hi arribi des de Batxillerat, Cicles Formatius i Accès Lliure. El període de matriculació serà des del 15 de maig fins a la 15 de juny, ambdós inclosos. És a dir, 15 dies més que altres anys.

1. marta torras ripoll

els alumnes que pasaran a segon i tercer de la ESO,per fer la matriculacio,on ho hem d’enviar ja que el centre romandra tancat?i com es fara el pagament de la inscripcio i material si no tenim el rebut?

Hola, Marta,

Estem esperant que el Departament ens comuniqui com serà la matriculació i en quines dates. Tan aviat com ho sapiguem, ho penjarem aquí al web i ho compartirem per les nostres xarxes socials. Si és possible (que donada la situació no ens atrevim a assegurar-ho), a les famílies d’alumnes que ja estudien al nostre centre els ho comunicarem directament. Et prego que disculpis les incerteses que la pandèmia i el confinament estan provocant.

2. natalia alvarez

Hola ,bona tarda.
    He vist a diverses noticies que la data per fer la pre inscripció es de l’11 al 15 de maig ¿es cert ?
    Gracias,salutacions

Hola, Natàlia,

A hores d’ara, a nosaltres no ens han comunicat que hi hagi dates. Segons el web del Departament d’Educació, tots els terminis de preinscripcions segueixen suspesos. Tan aviat com rebem nova informació del Departament d’Educació la publicarem al nostre web i la compartirem per xarxes socials.
      Disculpa les incerteses que la pandèmia i el confinament estan provocant.

3. Natividad Castro Aranda

Bon dia, jo necessito fer la matricul-la del meu fill per fer un grau mig, peró encara estem a Jaén y no se com fer per poguer matricular-lo. No voldria que es quedés sense pla¢a per fer-lo fora de termini. Moltes gracies.

Hola, Natividad,

A hores d’ara seguim sense tenir dates. Tan aviat com el Departament d’Educació ens les doni, ho penjarem aquí al web i ho comunicarem per xarxes. L’únic que et puc dir és que vagis entrant al nostre web.
      Això sí, la preinscripció es podrà fer telemàticament, així que no és cap problema que sigueu a Jaén.
      Gràcies per la teva comprensió.

4. Natividad Castro Aranda

Moltes gracies Sergi, el problema es que el meu fill está empadronat a Jaén, a veure si ens dona temps per fer el canvi. De totes maneres, gracies.

1. Natividad Castro Aranda

5. Inés Peralta Gutiérrez

Hola Buenos días! Me gustaría saber qué documentos necesito para poder inscribirme en el grado superior Acondicionament fisic, intentó llamar por teléfono pero me está imposible contactar con vosotros.
    Me gustaría saber qué necesito y como se hace la matrícula i la preinscripción muchas gracias, me mantengo a la espera .

Hola, Inés,

Tens tota la informació sobre el Grau aquí. Com hi veuràs, o bé tens un títol previ (com per exemple Batxillerat) o bé pots fer-hi una prova d’accés.
      Pel que fa al calendari de preinscripció i matrícula, degut a la situació de confinament tots els processos han estat suspesos. Esperem que en breu el Departament d’Educació ens doni noves instruccions. Tan aviat com ho sapiguem, ho penjarem aquí al web i ho compartirem per xarxes. Sí que et puc avançar que serà un procés telemàtic i el podràs fer des de casa.
      Gràcies per la teva paciència i comprensió.

6. Nerea

Hola buenos días, soy Nerea.
    He hecho un ciclo medio de APSD y me gustaría realizar el grado superior de integración social. Puedo solicitar la inscripción a través de vuestra web?

Hola, Nerea,

Ara mateix, degut a la situació de confinament, tots els tràmits administratius estan aturats (incloent-hi la preinscripció i la matriculació a tots els estudis). Tan aviat com el Departament d’Educació ens doni unes dates, les publicarem al web i a xarxes. La inscripció es farà, en efecte, per via telemàtica i hi podràs accedir des del nostre web. Les dates habituals de preinscripció a Grau Superior són a finals de maig i començament de juliol, així que, de moment, estem en els terminis previstos.
      Gràcies per la teva comprensió.